2015. január 25., vasárnap

A Manabi Nyelviskoláról (Manabi外語学院、両国)

Seeya minden kedves olvasónak :)

Ahogy múltkor is írtam, a mostani bejegyzésemben az iskoláról fogok írni, ahol tanultam. 

Miután megérkeztem Narita reptérre és felvettem a csomagjaimat, indultam is a szállásomra, ami egy kollégium volt (értsd hat lány egy szobában :). Igaz, ez nem az iskola által felajánlott kollégium volt, mivel az még egy kisebb vagyonba került volna, a tandíjon felül. Így még otthonról foglaltam a Sakura House weboldalán. Aki esetleg kíváncsi itt nézhet körül: 

http://www.sakura-house.com/en/?gclid=CMmU1YLWrsMCFRAHvAodfjsAow

(Véleményem szerint ennél olcsóbb szállás Japánban nem nagyon található. Ajánlanak több lehetőséget is, Share House, Dormitory, Apartment stb.)

A reptérről először is a Sakura House Shinjuku irodájába vezetett az utam, hogy felvegyem a kulcsot. Miután ez megtörtént, indultam a Nihonbashi állomásra, ami a legközelebb volt (kb. 1 perc) a kollégiumhoz és ahol a következő 6 hónapomat töltöttem.

Egy pár kép, hogy milyen volt a kilátás a kollégium ötödik emeletéről:






 
Mivel még volt egy pár napom az iskola kezdetéig, ismét elmentem Asakusaba a Senso Ji szentélybe... még mindig nem tudtam elhinni, hogy ismét itt vagyok és nem csak képzelődök...



  
Panda busz.... XD Sajnos nem tudtam kideríteni, hogyan lehet felhuppanni rá...



Aztán eljött az iskola első napja...ami ráadásul szintfelmérő teszttel kezdődött, hogy a tanárok eldöntsék, melyik csoportba osszanak be. Nem kicsit izgultam. 

Szerencsére nem tévedtem el és időben beértem az iskolába. A tanárok nagyon kedvesen fogadtak, és Shiga Sensei felkísért a terembe, ahol később az igazgatónő üdvözölte az új diákokat és beszédet tartott. Ezután következett rettegett teszt. A tanárok ugyan nyugtattak mindenkit, hogy ez csak arról szól, hogy csoportokba tudjanak osztani minket, de a diákok között érezhető volt a feszültség XD Utána levezetésképpen egy terembe kísértek minket, ahol kis sütik és üdítők voltak bekészítve. Itt aztán mindenki elkezdett ismerkedni egymással és bemutatkozni egymásnak. Az eredmény pár nap alatt megvolt. A kezdő csoportba kerültem. Érthető, hiszen otthon nem tanultam Japánul, ebben az iskolában kezdtem a nulláról. Az iskolának egyébként volt egy tipikusan animékban látható tetőterasza, ahol képeket is csináltunk, íme:



 
Aztán megszólalt a szintén animékban gyakran hallható iskolai csengőszó, hogy jelezze az első óra kezdetét. Amikor meghallottam azt a csengőszót én teljesen libabőrös lettem és örömömben ugrálni tudtam volna, de nagy nehezen visszafogtam magam XD

Az első hetekben végig száguldottunk a hiragana és katakana írásrendszeren és az alapvető nyelvtanon. Aztán jöttek az egyre nehezebb kifejezések és jöttek a "könnyebb" kanjik is. Az egyik tanárnő mondta, "hogy kérlek ne utáljátok a kanjikat, ők aranyosak, nem bántanak". Na persze XD

Ahogy befejeztünk egy leckét a tankönyvben, máris írtuk a nagy tesztet vagy kanji tesztet XD Kb. minden héten volt két vagy három teszt, de éppen ezért választottam az intenzív tanfolyamot, hogy minél hamarabb minél többet tanuljak. 

A legközelebbi bejegyzésemben a tesztek eredményeiről illetve az évzáró vizsgákról fogok beszámolni.

チュッ~ じゃ、またね!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése